duminică, 1 aprilie 2012

Necunoscut

     N-am mai postat de mult timp, poate pentru că nu am avut dispoziția necesară, poate pentru că timpul este limitat pentru toți sau poate chiar pentru că mi-a fost frică. Frica de cuvinte... e o senzație proprie celor care incearcă să transmită ceva prin ceea ce scriu, dar se tem că mesajul lor poate fi interpretat într-un mod greșit. Oricare ar fi fost obstacolul inițial, am trecut peste el și mă găsesc acum, în fața monitorului, încercând să dezbat o nouă temă pe care o aveam de mult în minte, dar pe care, în momentele de față, o resimt mult mai acut.
    În mod constant ne despărțim de lucruri, situații de viață, persoane pe care am dori să le avem mereu lângă noi. Motivele sunt diferite și multitudinea lor ne arată faptul că niciodată nu va exista un motiv unic, bine intemeiat, care să ne justifice alegerea.
    Evident, scopul fiecărui individ este de a forma cât mai mult legături cu persoane aparținând aceleiași sfere de interese, dar pe cât ne-ar fi de greu să pecetluim o astfel de legătura, pe atât de ușor ne va fi să renunțăm la ea. Să luăm un exemplu concret cum ar fi despărțirile repetate de colegii din ciclurile gimnaziale, liceale șamd. Oare cu cât efort am reușit să vorbim pentru prima dată cu străinul de alături, oare cât a durat să se consolideze o anumită încredere în el și în cele din urmă...oare după cât timp am reușit să-i împărtășim "străinului" detalii despre noi, despre impresiile, aspirațiile și credințele noastre?
    Despărțirea e mereu altfel. Da, poate că e însoțită de lacrimi, durere si regret, dar întotdeauna, sentimentele acestea vor dispărea mai repede decât bucuria primei întâlniri pentru simplu fapt că fiecare om urăște suferința. Atunci, de ce ne place să ne mințim pe noi, să ne avântăm în relații cărora le vedem sfârșitul încă de la început? Oare ne place să fim înșelați, oare așteptăm ca sfârșitul pe care îl simțim, să nu mai vină?
    În viață înveți o mulțime de lucruri...unele utile , altele mai puțin. Însă nu înveti, ceea ce după mine e cel mai important, cum să păstrezi o relație. Nu înveți cum să asculți o persoană, nu inveți cum să încerci s-o înțelegi si mai ales nu vei învăța niciodată cum s-o ajuți. Teoretic ești singur pe lume, pentru că singur trebuie să îți dai seama cum ar trebui să trăiești. 
    Ce putem face în final?
    Sfântul Augustin ne oferă cel mai bun răspuns : "Iubește si fă ce vrei". Doar dragostea este cea care te poate îndruma spre a-ți găsi propria definiție și mai mult decât atât, spre a cunoaște definiția unei alte persoane.

7 comentarii:

  1. Niciodata nu realizezi cum va fi prezentul vazut din viitor. Cand esti in varful muntelui nu realizezi ca ai sa cazi intr-o buna zi. Ceea ce e trist.

    Ca oameni avem intotdeuna dorinta de a ne gasi sufletul pereche si de a avea relatia perfecta. Lucru imposibil. Niciodata nu o sa fie cum vrei sa fie, atat de bine precum vrei sa fie, si de cele mai multe ori nu dureaza cat ai vrea sa dureze. Asa ca, in concluzie, care e rostul iubirii ? Eu unul nu-l vad. M-am lecuit. Intr-un mod realist de viata, ca sa te simti cel mai bine te limitezi la placerile carnale si iti focalizezi atentia catre tine insuti. Imposibilul e imposibil si nu poate fi atins.

    RăspundețiȘtergere
  2. Iubirea strabate cumva limitele realitatii, si daca privesti lucrurile intr-un mod pragmatic...n-ai sa gasesti niciodata un sens pentru ea. Insa ca sa poti sa te definesti pe tine ca om, trebuie pe langa ratiune sa simti, iar simtirea o poti dobandi prin iubire.
    Sfarsitul nu e cel mai important, important dupa mine e ca ai avut ocazia sa iubesti si ca o secunda te-ai simtit intr-adevar implinit.

    RăspundețiȘtergere
  3. Practic asta face iubirea, te completeaza, te tranforma din "fiinta cu ratiune" in om cu adevarat.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu sunt altfel.. in orice relatie in care intru ma gandesc doar la sfarsit. Nu pot sa suport ideea de despartire. Am sentimentul ca nimic nu mai conteaza daca se termina. Asta nu doar despre iubire, dar viata in general.

    RăspundețiȘtergere
  5. Chiar daca stii ca se va sfarsi, ce rost are sa te gandesti...iti faci viata mult mai dificila. De exemplu, de ce te-ai gandi la moarte? Va veni si timpul ala, de ce sa grabesti lucrurile?

    RăspundețiȘtergere
  6. Tot timpul ma gandesc la moarte. Ma gandesc pentru ca ti-am spus am impresia ca totul e "pointless", lipsit de sens o data ce se termina si stii ca nu va mai exista vreodata. De exemplu cu ce ma incalzeste pe mine ca am fost cu Alexandra si am iubit-o atat cand nu mai sunt, s-a terminat, suntem ca doi straini. Am atins asa ca sa zic varful si dupaia s-a dus totul si iata-ma din nou singur..

    RăspundețiȘtergere
  7. Dar banuiesc ca atunci te-ai simtit bine si ai fost fericit. Uite, sa o luam asa, daca ar trebui sa alegi intre a avea lumina, in care unele lucruri ni se prezinta distorsionate, aflandu-se in umbra, sau a avea doar intuneric in care totul e la fel...ce ai alege?
    Eu spun ca, pentru un moment de lumina, de revelatie si de simtire adevarata, as sta o viata intreaga numai in umbra, dar niciodata n-as alege sa nu simt nimic, sa fiu complet in intuneric.

    RăspundețiȘtergere